Samsung Galaxy S Duos 4 GB / wit / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy S Duos 4 GB / wit / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

tijmen1957 24-10-2014

Heeft veel goede punten,maar is schrikbarend traag het werkt op je zenuwen.helaas heb ik hem op Aruba gekocht anders had ik hem binnen de garantie terug gestuurt!

Onbekendmeisje01 14-08-2014

+ punten
- touchscreen is prima
- geluid is perfect niet te hard niet te zacht
- hij is niet heel zwaar of te dik te dun whateverr

-minpunten
-batterij snel leeg
-snel kapot
-heeeeeeeeeeeeeeeeel traag
-slechte wifi
- snel geheugen vol
- loopt heel veel vast
- lijkt net of het 10 uur duurt voor dat ding is op gestart!

Ik heb veel telefoons gehad dan praat ik niet over smarthphones maar over van die klapmobieltjes maar toch is deze me heel zwaar tegen gevallen. Ik had hem op de vaatwasser neer gelegt ik ging sporten kom ik terug zit een scheur in me glas touchscreen kapot start niet meer op en wifi dood dussss. Ik ga nu de samsung galaxy s4 mini of de samsung galaxy core kopen. Geef plzz tippp welke beter is thankyouuux hopelijk is een van die 2 wel goed of ja beter
Nou ja srrrrrrry doeiiiiiiii

cliffhanger1970 23-11-2013

Ik zou dit toestel niet adviseren om te kopen, maar afraden. meerder keren per dag opnieuw opstarten van het toestel. juist wanneer je hem nodig hebt. Erg traag. Service van samsung is erg slecht tot op heden. Het probleem is bij Samsung bekend, maar komt helaas niet met een oplossing in de vorm van een software update. verder ziet hij er wel mooi uit, en de hardware is verder ook degelijk. volgende toestel word zeker geen duel SIM telefoon meer.

Pokerface Pete 25-11-2013

Ik heb dit toestel nu sinds mei in gebruik en kan mij totaal niet vinden in deze review.
De traagheid is uiteraard afhankelijk van je referentiepunt, maar meerdere keren per dag opnieuw opstarten. Ik start de telefoon soms even opnieuw op, maar dat doe ik hooguit eens per week op eigen initiatief. De Dual Sim mogelijkheid is juist voor mij de reden geweest om voor dit toestel te kiesen en mits goed ingesteld werkt dit ook zeer goed.

martijn75 14-01-2014

Ik heb de opvolger al in huis gehad, de Galaxy Duos 2 (belsimpel) maar ook die valt tegen. Te weinig RAM, te weinig intern geheugen, verbinding valt soms weg, scherm slecht te zien in zon.

Een betere duo sim is de Acer Liquid E2 Duo of als het groter moet de Acer liquid S1 duo. En wil je perse Samsung hebben, wacht dan even op de Galaxy Grand 2 Duos, die komt eind jan-14.

fratsspats 06-12-2013

Ik ben het volledig eens. We hebben hem met drie collega's gekocht en allemaal dezelfde problemen.
Soms valt hij tijdens een gesprek gewoon uit! Ik heb hem ook reeds meerdere keren moeten uitschakelen daar ik geen gesprekken ontving, maar ook niet kon bellen.
Het programma Samsung Kies is zeeeer traag. Als je op het internet iets wenst op te zoeken dien je je tijd ervoor te nemen.
Het installeren van apps is ook een probleem. Heb maar enkele apps, maar gsm heeft geen geheugen meer om de apps te updaten. Op de bijhorende memorykaart kan je bijna geen apps plaatsen.
Ik ben blij als ik opnieuw een gsm mag kopen, maar het zal geen Samsung meer zijn. Never.

Pokerface Pete 20-08-2013

Ik heb dit toestel zakelijk ter beschikking gesteld gekregen.
Door de dual sim mogelijkheid heb ik voor het bellen een prepaid sim-kaart en voor het internetten een los data abonnement (met duo SIM kaart voor laptop en telefoon)

Met name over de dual SIM functionaliteit hadden wij vooraf nogal wat twijfels, maar als het toestel goed in gesteld is werkt dit perfect.

Net als de rest van het toestel.
Ik ben het dan ook totaal niet eens met de overige slechte kritieken hier.
Bij de beoordeling van het toestel moet je het natuurlijk niet vergelijken met een Galaxy SIII of andere toestellen met minimaal de dubbele hoeveelheid werkgeheugen en een dual of quad core processor. Een daewoo Matiz kun je ook niet vergelijken met een ferrari.

Voor een toestel met een singel core processor en 512 Mb werkgeheugen functioneert het toestel perfect.
GPS geeft zeer nauwkeurig mijn positie weer, navigatie is even wennen, maar brengt je perfect waar je wezen wil.
Toestel is wel een aantal malen vast gelopen, maar dat waren/zijn gebruikers fouten. Als niet alle applicaties goed afgesloten worden, maar open blijven staan op de achtergrond loopt eens de 512MB werkgeheugen vol.

Foto's en films zijn van goede kwaliteit. Hierbij op gemerkt dat het toestel uiteraard niet de functionaliteiten biedt die je bij een foto/video camera tot je beschikking hebt.

Maar zoals eerder gezegd alle waar naar zijn geld en de prijs/kwaliteit verhouding van het toestel is meer dan voldoende.

Wil je meer dan moet je even door sparen of kijken naar de Huawei toestellen die mijns inziens hoogwaardige kwaliteit bieden voor een schappelijke prijs.

Pokerface Pete 08-01-2015

Even een aanvulling op de eerdere preview.
Ik heb de camera nu ruim 1 1/2 jaar in gebruik en qua gebruik blijf ik bij mijn eerdere mening. Gebruik als een apparaat met beperkkingen in werkgeheugen en processorkracht en je hebt een leuk apparaat.
Ik gebruik het toestel zakelijk als telefoon, film/foto camera en geluidsspeler/dictafoon.
Dit deed het apparaat geweldig.
Als je een toestel wilt hebben voor diverse apps en spelletjes laat het dan het liefst links liggen.

Ik was heel tevreden over het apparaat tot ik op een gegeven moment merkte dat de beelden die de camera produceert achteruit gingen.

De oorzaak hiervoor ligt in het feit dat de lens van de camera uit de behuizing van het toestel steekt.
Door het gebruik, zelfs met hoesje raakt deze lens toch enigszins beschadigd.
De beschadiging is inmiddels dusdanig dat ik niet eens meer een QR-code kan scannen.

Ik ga dus nu, na slechts anderhalf jaar opzoek naar een nieuw toestel. De kwaliteitseis is voor dit nieuwe toestel dus wel iets aan gepast. De lens mag niet uitstekken.

hjmarlies 13-07-2013

Toestel heeft een slim geïntegreerde dual-sim functie, maar dat is eigenlijk dan ook het enige echte pluspunt.

Toestel is zéér traag, zoals andere reviewers al schreven duurt het soms wel 10-20 seconden voordat je kunt bellen.

Erger nog: de telefoon start om de haverklap opnieuw op. Niet echt handig als je net aan het bellen of mailen bent...... Ik heb hem al opgestuurd naar Gsm-repareren.nl, maar toen ik hem terug kreeg was het probleem nog onverkort aanwezig. Ik heb nu Belsimpel.nl (waar ik hem heb gekocht) gevraagd om mijn geld terug te krijgen. Ik ben benieuwd.

Tip: Google eens op "Samsung Galaxy" en "start opnieuw op" en je weet niet wat je ziet. Ongelooflijk hoe vaak deze klacht voorkomt op internet! Voor mij geen Samsung meer.

joycemeijer 03-07-2013

mij lijkt de galaxy s duos een mooie goed werkende telefoon, ik hoor alleen veel klachten?
ik wil hem alleen niet voor twee simkaarten gebruiken, maar vind het gewoon een mooie, niet al te duren telefoon.

is het dan verstandig om deze galaxy duos aan te schaffen?

ik hoor graag jullie reactie/advies.

PSchoon 04-07-2013

Heb de mijne aan mijn zoon gegeven en die werkt met een simkaart en dat gaat prima.
Blijf het toestel traag vinden.
Wat is nu belangrijker, een mooi toestel of toestel waar je aan ergert.
Voor 200 euro is er genoeg te vinden, spaar anders even door.

MrGadget1976 10-06-2013

Dit is de grootste pokke telefoon ooit (ik hoop dat ik dit zo mag zeggen hier, maar het geeft uiting aan mijn frustratie). Ik heb m nu n half jaar. Toen ik m kocht luidde de beschrijving: een galaxy s 2 in een klein jasje waar 2 sims in kunnen. Introductie model was oktober 2012. Zelfde performance dus als n S2 (zelfde processor of zo) luidde de omschrijving, maar niet heus. Er zit android op net als alle andere galaxy modellen. Daar ligt het niet aan. Dit toestel heeft maar 1 probleem: laaaaangzaaaaaam zal ik je vertellen. Een app opstarten duurt ongeveer 10 sec. In de tussentijd krijg je steeds een blank scherm. Wat er gebeurt is dat je nog n keer gaat drukken omdat er niets gebeurt en dan raaktie helemaal van slag. Dit gebeurt bij alles dat je doet. Bovendien doet de GPS het zelden of nooit (zoekt naar signaal zegtie dan). Navigatie in de auto kun je helemaal vergeten. Het lijkt wel of ze bij Samsung nog n paar oude onderdelen over hadden waarvan ze deze hebben gemaakt. Ik voel me echt belazerd. Samsung maakt normaliter goede toestellen. In mijn huishouden is een Galaxy S 1, 2 en 4 aanwezig. De eerste is ook wel wat traag, maar dat was de eerste, in zijn tijd vooruitstrevend, dus dat trage nam je op de koop toe. Maar nu zitten we een paar jaar verder. De DUOS is nog veel trager dan de S1. Uit frustratie overweeg ik zelfs om weer een Nokia C2 aan te schaffen. Dus als je een goed advies wil: NIET KOPEN het is een dramatisch toestel, een constante ergernis, net zoiets als een mug in je slaapkamer, maar dan altijd. Voor mij zit er niets anders op dan te wachten tot t eind van t jaar. Dan kan ik n nieuwe bestellen. Ik moet nog maar n half jaar aanmodderen, met mijn Samsung Turtle S (s staat voor SUCKS BIG TIME)... en ik heb al depressieve klachten. Volgens mij is het een complot van de overheid, deze telefoon, of een experiment van een gestoorde groep geleerde dat op een LOST-achtig eiland zit en die mij bespieden met verborgen camera en microfoons. Ik zit nu therapie... maar of ik daar baat bij heb?! Stel je voor dat ik de therapie telefonisch moet afzeggen of verplaatsen... met deze telefoon... Ik stop er mee. NIET KOPEN dus!

Pokerface Pete 20-08-2013

Ik heb dit toestel nu enige tijd in gebruik en kan dit afkraak gedrag niet echt waarderen.
Oke het is een toestel met een single core processor en slechts 512 mb intern geheugen.
Hetgeen voor de nodige beperkingen zorgt.

Vergelijkingen met de S2 (of 3) zijn commerciele uitingen die je meer van het toestel laten verwachten dan dat het toestel kan.
Dat het toestel vervolgens tegenvalt ligt niet aan het toestel, maar aan de verwachtingen die men van het toestel heeft.

Overigens werkt bij mij de GPS en navigatie perfect, ook applicaties starten perfect op.
Dit laatste wordt echter wel trager naarmate er meer applicaties openstaan of er zwaardere applicaties gedraaid gaan worden.
Ik vraag mij daarom af of jij al eens terug gegaan bent met het toestel.
Want echt GPS hoort naar behoren te functioneren.
En voor de applicaties geldt dat het toestel beperkingen heeft, maar dat is voor de aanschaf aan de specs te zien.

TCW 13-10-2013

Wat een overdreven reactie! Het gaat hier om een telefoon! Ik heb zelf het toestel nu 3 maanden en voldoet prima! Een App starten binnen 2 sec.! Bellen met duo-sim is een uitkomst. Ik heb een Vodafone Red-abo omdat ik de hele dag veel zakelijk bel. Met een headset erbij vervangt dit toestel mijn vaste telefoon! Prima, NIKS mis mee!

POHD 27-05-2013

Deze telefoon raad ik iedereen af. Hij is namelijk ontzettend traag. Als iemand je belt dan duurt het 5 seconden voordat de telefoon is opgestart en je kunt zien wie er belt. Als je zelf wilt bellen dan duurt het 10 seconden voor iets heel simpels als het adresboek openen. Je toetst een letter/cijfers in en met een vertraging van 2 seconden verschijnt het op je scherm. Een absolute tegenvaller. Ik had meer verwacht van Samsung. Ik koop nooit meer een Samsung.

pietdelangen 14-06-2013

dan heb je gewoon een slecht ding want ik heb hem ook en hij doet het prima. als ik gebeld wordt is die er gelijk en alles werkt zoals het moet. snel dus ik weet niet wat voor een gaar ding jij hebt maar ik zou hem terug brengen.

PSchoon 21-05-2013

Waardeloos toestel, start meerdere keren per dag spontaan op, tot soms wel 20 keer per dag.
Schijnt aan de combinatie van de sim kaarten te liggen.
Vind de gsm bovendien traag, maar daar valt mee te leven.
Nooit geen Samsung meer

PSchoon 11-06-2013

Hee, mijn HTC starte vandaar ook een keer spontaan opnieuw op, ga nieuwe kaartjes erin zetten.
Het verschil met de HTC is dat deze tot nu toe maar een keer is opgestart, de Samsung bleef het doen.
Laat het weten

PSchoon 15-06-2013

Simkaart vervangen, en de HTC werkt weer prima.
Of de Samsung het ook daarmee doet weet ik niet, heb het ding weggegeven.
De HTC werkt veel beter en is vele malen sneller.
Jammer dat de HTC niet in NL is te krijgen, ik heb deze via Ebay gekocht in Oostenrijk.
Wat ik vreemd vind, dat Samsung de GSM niet gelijk van de juiste software voorziet.
Ik ben Samsung af.

PSchoon 10-06-2013

Nee
Toestel is naar het servicecenter van Samsung geweest.
Er is nieuwe software opgezet maar dat heeft niet geholpen.
Met een simkaartje werkt de GSM prima, met 2 begint het opstarten weer.
Legt aan de simkaarten krijg je dan te horen.
Onzin, heb een HTC Desire SV gekocht en deze werkt wel met dezelfde simkaarten.
Gewoon een bagger toestel, die HTC is trouwens geweldig.

Peggy_20 09-06-2013

Hallo, ik heb sinds afgelopen vrijdag deze telefoon en hij start idd meerdere malen per dag op. Heb je toevallig al een oplossing hiervoor gevonden?

bobvank 10-08-2013

Ik heb de oplossing gevonden voor deze ergenis, met dank aan het vodafone forum.

Ga naar instellingen, meer instellingen en mobiele netwerken..

Onderaan staat voor elke simkaart netwerkoperators selecteer dit en wijs per simlaart het netwerk toe.
Als je in sim1 KPN heb registreer dan op het KPN netwerk,
Als je in sim2 TELE2 heb registreer dan op Tmobile.
Nu zal het toestel niet meer automatisch zoeken en is het probleem opgelost.

Peggy_20 10-06-2013

PvdH 10-05-2013

Een half jaar in bezit. Ook een dual sim omdat ik een werk toestel had zonder internet en graag privé en werk in een telefoon wilde.
Ik vind het verbazend dat sommige mensen deze telefoon een 10 geven - dat slaat nergens op. Tenzij je referentie nog een oude KPN draai telefoon is.
Goed:
Stevig toestel
Dual Sim werkt goed.
Gespreks kwaliteit is redelijk, meestal goed te verstaan maar zeker niet super.
Het traag zijn met bellen herken ik niet - alleen als je de contacten lijst opent dan duurt het 1 a 2 seconden.
Vormgeving goed, ligt lekker in de hand en goed in je broek zak te bewaren.
Alles werkt op zich wel op deze telefoon, zowel dingen als Whatapp, Skype bellen of angry birds doen het prima. Navigatie doet het ook prima.
Opvallend is goede GPS ontvanger - meestal fix binnen 10 seconden, daar kan onze Garmin een puntje aan zuigen.
Nadeel:
Toestel is toch wel traag. Internet pagina's komen niet heel snel (ondanks snelle WIFI), en schakelen tussen apps kan ook heel traag gaan.
Grootste nadeel is het aanraakscherm - omdat de processor en de grafische processor zo traag zijn mist hij vaak een aanraking en moet je nog een keer selecteren, vervelend soms. Dit lees je ook als grootste nadeel op vele review sites.

Al met al ben ik redelijk tevreden - had eerst een Wolfgang van Aldi gekocht maar die terug gebracht, die was dual band, gps was heel traag en er ontstonden ringen in het scherm doordat het toestel tordeerde in je broekzak. Wat dat betreft is de Samsung veel steviger.

Mauvan_NL 24-04-2013

Het is jammer dat kennelijk geen hoge kwaliteit toestellen gemaakt worden voot het gebruik van 2 simkaartjes.
Ook dit apparaat is op basis van Android 4.0 niet krachtig genoeg en met onvoldoende geheugen uitgerust om soepel te werken. Het is merkbaar doordat soms programma's heel traag reageren of dat het zeer gevoelige aanraakscherm veel sneller reageren moet dan de processor aankan.

De gesprekskwaliteit is ook slecht tot matig. De ander moet vaak zeggen: ik versta je niet goed.
Jammer, want functioneel werkt het gebruik van de dual sim heel goed. Je kunt ze prima configureren en één van beide aanwijzen voor gebruik van dataservice. Ook is het makkelijk om een van de 2 nummers als primair aan te wijzen.
Werk en privé is dan prima gescheiden op 1 telefoon.

Intussen ben ik toch aan het kijken naar een betere oplossing. Ook al is er weer een nieuwer model van Samsung op de markt (de Galaxy Grand, relatief duur), het is nog steeds niet gestoeld op moderne technologie.

Superdude1973 14-03-2013

Ik was al lang op zoek naar een dual sim-toestel en heb mij door de relatief lage prijs en de relatief goede internationale reviews laten overtuigen. Eindelijk één toestel voor privé én zakelijk, dacht ik. De eerste weken was ik redelijk te spreken over de performance van dit toestel, maar inmiddels weet ik beter. Het toestel is enorm traag, ook al zet je er zo min mogelik apps op en houd je in de gaten welke apps actief zijn. Van de ene naar de andere app gaan, maakt het toestel extra traag. Je ziet dat het interne werkgeheugen bijna constant op 100% zit. Daarnaast loopt het toestel regelmatig vast en duurt het soms een halve tot een hele minuut voordat je een gesprek kunt starten. Fijn als je zakelijk iemand even snel wilt bellen of een nummer wil opzoeken.

Ik begrijp ook wel dat ik niet de prestaties van een Samsung Galaxy S3 of een Apple iPhone mag verwachten, maar dit is gewoon onacceptabel. Ik heb dit ook al gemeld bij Samsung, met de vraag of het toestel nog enigzins te "tweaken" is om in ieder geval de basisfuncties goed te kunnen gebruiken. Het antwoord hierop zal helaas nog altijd moeten komen, met andere woorden: reactie blijft uit. Daarnaast wordt bij de verkoop gepronkt met een mogelijk upgrade naar Android Jelly Bean, de kans dat deze er voor dit toestel komt is erg klein is inmiddels te lezen op diverse fora.

Ik weet niet wat Samung in gedachten had met dit toestel, maar het voldoet op geen enkele wijze. De bijna €300 die ik er in december 2012 voor heb moeten betalen, is weggegooid geld. Er is inmiddels een nieuwe dual sim versie van Samsun met groter scherm en dual core op de markt (Samsung Galaxy Grand i9082 Duos), de S7562 heeft maar één core, maar ik ga de gok niet meer nemen. Dit nieuwe model is bijna €400, dan schaf ik liever 2 gebruikte iPhones 4s aan waarbij ik weet dat het functioneert.

martijn75 21-04-2013

Dank voor je review. Ik zocht ook een dual sim toestel, lekker handig voor zakelijk en privé immers. Maar vooral het feit dat jij vertelde dat het tot stand brengen van een verbinding vaak erg lang duurt heeft mij doen besluiten voor een ander toestel te gaan. Mijn Galaxy s3 maakte ook al zo traag verbinding trouwens, klinkt dus eerder als een Samsung kwaaltje! Erg irritant inderdaad. Ik ben nu voor een Sony Xperia E dual gegaan voor slechts 140 euro (apr-13). Valt niet tegen!

Jako06 22-04-2013

Ik ben ook naar de Sony aan het kijken gezien de slechte recenties. Hoe bevalt de camera van de Sony, Martijn?

Arnoldotje 12-03-2013

Deze Samsung Galaxy S duos is een prima telefoon. Ik heb hem aangeschaft bij verlenging van mijn T-mobile abonnement. En aangezien ik ook een telefoon van mijn werk heb (zonder internet), heb ik voor deze telefoon gekozen. Nu hoef ik maar 1 telefoon bij me te hebben.

In het begin ook het probleem gehad dat hij een paar keer per dag uit zichzelf reboot. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen waar dit aan ligt. In het SIM-kaart beheermenu kun je aangeven welke SIM voor gegevensservice (internet) gebruikt moet worden. Er is echter ook een instelling (instellingen -> Meer instellngen -> mobiele netwerken) waar je per SIMkaart de netwerkmodus kunt aangeven. De instelling in het SIM-kaart beheermenu verandert de netwerkmodus niet automatisch. Als je dus SIM2 voor mobiel internet wil gebruiken, dan geef je dit aan in het SIM-kaart beheermenu, en je verandert de netwerkmodus voor SIM2 in GSM/WCDMA (auto). SIM1 stel je de netwerkmodus in op alleen GSM. Nadat ik dit heb aangepast is het toestel niet meer uit zichzelf gaan rebooten.

Verder is dit een fantastisch toestel. Alles werkt super dus hij doet gewoon wat hij moet doen. Vooral de dualsim functionaliteit is een uitkomst. Ik liep eerst altijd met twee telefoons te zeulen. Nu ben ik met een toestel klaar. Het is goed te zien van welke SIM je een oproep of bericht krijgt. Het goed instellen van beide SIMs vergt enige aandacht, zie hierboven.

De camera vind ik in verhouding met andere toestellen zeer goed. Scherpe foto's en goede filmpjes, ook bij weinig licht. Android 4 is een heel fijn besturingssysteem, zeer makkelijk in gebruik en de wereld aan nuttige en leuke apps.

Positieve punten:
- dualsim functionaliteit
- goede camera
- mooie design (lijkt sterk op galaxy slll mini)
- android 4
- gebruiksgemak

Negatieve punten:
- niet de snelste
- soms onduidelijk welke sim wat doet

Jako06 13-03-2013

Betekent dit dat je er niet 2 SIM kaarten in kunt stoppen die beiden (tegelijk) internet gebruiken?

En verder vraag ik me af of alles ook goed gaat als je er 2 kaarten van dezelfde provider in stopt.

gbeekie 12-02-2013

Toestel werkt probleemloos met beide simkaarten, gemakkelijk te switchen. In het begin eenmaal gehad dat de simkaarten plots niet herkend werden. Maar na herplaatsen en opnieuw starten niet meer voorgekomen. Camera voldoet voor simpele snapshots, toestel reageert soepel met het android besturingssysteem. Batterijduur ongeveer 1 tot 1,5 dag, afhankelijk van gebruik. Zelf gebruik ik verschillende maildiensten; gmail, mail for exchange. Ook whatsapp, en Wordfreud (deze laatste met mate voor het batterij gebruik). Het toestel maakt een degelijke indruk, wel beschermhoesje en al een flinke smak overleefd. Ontvangst op beide sim kaarten is prima. Voor de vormgeving zou het toestel nog iets dunner mogen zijn, maar je er prima mee voor de dag komen.

Gerrie-the-Great 20-01-2013

Vorige week in Dubai gekocht. Zeer mooi toestel! Ik denk dat Samsung met deze Dual SIM range een trend gaat zetten. De S is wel het mooiste apparaat: hoge snelheid en goede camera.

martijn75 21-04-2013

Kan ik bijna niet geloven, zwakste punten van deze telefoon zijn nu juist de niet overbemeten 1 GHz processor en matige camera.

Grotebazz 11-01-2013

Geluidskwaliteit:
Van mijn werk heb ik verschillende Nokia's gehad. Eigenlijk dacht ik dat ik doof aan het worden was, want bij voluit volume had ik moeite om de ander te horen. Bij half volume op dit toestel knallen mijn oren er zo wat uit, zo helder en duidelijk is het geluid. Ook op speaker en bijv. video's is het geluid helder en duideijk. Je kan bijv. op video een speld horen vallen zo helder. Dit vond ik zeer verrassend.

Mogelijkheden/Gebruiksgemak:
Dit toestel is mijns inziens een Galaxy S3 maar dan met een iets langzamere processor en duosim. Dankzij Android 4.0.4 loopt hij als een tierelier. Soms merk je dat je een langzamere processor hebt maar dat ligt meer aan mezelf dan aan het toestel. Bij gewone PC's maakt ik dat ook dagelijks mee.

Vormgeving/Degelijkheid:
Valt weinig over te vertellen. Alle Galaxy toestellen lijken uit dezelfde mal te komen. Zoals gezegd deze smoelt als de S3 (mini) en die vinden de meesten geweldig.
Ik heb grote handen en kan desondanks prima met dit toestel omgaan. Hij ligt lekker in de hand en is op zich prima met één hand te bedienen. Valt verder weinig over te vertellen.

Blijhuis 07-11-2012

Sinds 2 weken in het bezit van deze uitstekende dual sim smartphone. Aangezien ik zowel een privé nummer als een werknummer heb is voor mij een dual sim telefoon een must. Ik wil gewoon niet met 2 telefoons op zak lopen. Op mijn werktelefoon heb ik geen internet abbo, maar wel op mijn privé nummer. Na al 3 andere dual sim telefoons versleten te hebben, waarvan alleen de laatste een smartphone was (de LG optimus dualsim) ben ik over deze galaxy S dual sim zeer tevreden. Het omschakelen van de ene sim naar de andere sim gaat heel eenvoudig via het drag down menu en natuurlijk ben je met beide nummers altijd standby, dus het is niet of de ene sim of de andere sim, maar altijd bereikbaar op beide nummers. Je kan bij deze zelfs overschakelen van het ene nummer naar het andere nummer tijdens het bellen. Over mijn vorige telefoon was ik wel tevreden, maar die had soms ook nog wel kuren en het scherm was niet optimaal van kwaliteit en klein. Nu met deze galaxy S dualsim is dat helemaal geen probleem meer. Ik kan hem goed vergelijken met de 1e samsung galaxy s en de allernieuwste S III, want dat was/is de telefoon van mijn vrouw. De S dualsim heeft het formaat van de S en het design van de S III. Totnutoe ben ik zeer tevreden of deze telefoon en ik denk dat ik voorlopige niet meer over hoef te stappen. Het enige, maar dat is volgens mij bij alle smartphones een probleem is dat hij elke nacht aan het infuus moet om de batterij op te laden.

mhps 08-11-2012

Hoe zit het met het gesprekkwaliteit? Kun je het persoon goed verstaan en is er ook ruisonderdrukking? En de beeldkwaliteit? Zijn de foto's redelijk?

Jol04 31-01-2013

Beste Blijhuis,

Bedankt voor de uitgebreide review!
Is het mogelijk om op beide simkaarten email te ontvangen, ik heb namelijk zowel privé als zakelijk email nodig.

Alvast bedankt.

Blijhuis 12-11-2012

@leo35, Ik heb geen carkit, ik gebruik de bluetooth van mijn radio en dat werkt goed. Of het uitmaakt in welke sim de sim zit waar internet abbo op zit weet ik niet. Bij mijn vorige telefoon van LG was dat wel van belang.

@mhps, de gesprekskwaliteit is net zo goed als al mijn andere telefoons en daar was ik ook tevreden over. Ruis onderdrukking weet ik niet en ook geen ervaring met een gesprek voeren met (rij)wind. Vwb de foto's hij heeft een 5 megapixels camera en ik vind de kwaliteit gewoon goed voor een mobiele telefoon.

Grotebazz 11-01-2013

Even reactie op de vragen.

Foto's zijn van goede kwaliteit die je van een 5MP mag verwachten.

Carkit communiceert met je telefoon. Jij kiest met welke kaart je belt.

Kaart met internet mag in beide sims zitten. Je kan namelijk instellen bij netwerkmodus welke kaart GSM is en welke GSM/WCDMA. Aansluiten op Blijhuis kan ook ik niet met mijn zakelijke sim op internet en heb allen op privénummer whatapp. Wil je beide GSM/WCDMA instellen geeft hij aan dat niet beide kaarten op 3G kunnen.

leo35 08-11-2012

Vraagje heeft u een carkit ?
ik ben benieuwd of de carkit met 2 simkaarten over weg ik denk maar met 1
Bv sim 1 zakelijk
en met de simkaart 2 prive niet.
En mag je de sim kaart waarmee je op internet gaat op sim 2 zetten of moet deze perse op sim 1 zitten
grt leo35

adriana52 09-08-2013

weet iemand iets van 2de simkaart als dat een duitse kaart is en hoe werkt het toestel dan.Ik ben namelijk van plan om dit toestel via Hollandsenieuwe aan te schaffen (meteen ook goedkoop) Is dat wat dus voor een tweede kaart in het buitenland,hoe is de switch?

Blijhuis 12-12-2012

@fnmdejong, hoe bedoel je whatsapp op beide nummers, je hebt toch alleen internet abbo op prive nummer, dus lijkt mij het handigst om alleen daarmee een whatsapp account aan te maken. Dan ben je natuurlijk altijd bereikbaar via de whatsapp.
Overigens 1 x getracht ook G3 in te schakelen op werk nummer, maar dan geeft toestel de melding dat maar 1 van de simms een G3 verbinding kan maken. Maakt niet uit of dat simm1 of simm2 is. Was nog een vraag van leo35.

fnmdejong 11-12-2012

Hoe zit het met whatsapp. Als je nu een abonnement hebt zonder internet en een met internet, kan je dan whatsapp op beide nummers?
Zit er namelijk ook aan te denken om deze telefoon te nemen. Heb net als jou een abonnement van mijn werk zonder internet.